piątek, 30 stycznia 2015

Drożdżowe buchty z czekoladą

Uwielbiam, uwielbiam ponad wszystko drożdżowe wypieki! Zwłaszcza od kiedy zaczęły mi wychodzić ;) ostatnio siedziałam z koleżanką i rozmawiałyśmy za jakim jedzonkiem z Polski najbardziej tęsknimy... przypomniały mi się Babcine buchty na parze z jagodami, no ale o jagodach mogę tu pomarzyć, a w tym przypadku borówka to nie to samo.. a bułeczki? dlaczego nie :) miałam jeszcze otwarty słoik Nutelli, więc upiekły się raz dwa! I były idealne, puchate, maślane, zniknęły błyskawicznie!



Składniki:

500 g mąki pszennej
20 g suchych drożdży
50 g cukru
250 ml ciepłego mleka
40 g masła
2 jajka
szczypta soli


ponadto:

kilka łyżek dowolnego nadzienia (konfitura, czekolada)
30 g masła

Mąkę przesiewamy, wsypujemy drożdże, cukier i sól. Mieszamy. Jajka roztrzepujemy, masło roztapiamy i wraz z mlekiem dodajemy do połączonych już suchych składników. Zagniatamy gładkie, elastyczne ciasto. Odkładamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na ok. 40 minut. Po tym czasie dzielimy na 12 równych kuleczek, każdą z nich rozpłaszczamy na placuszek, nakładamy troszkę nadzienia i formujemy bułeczkę, "kulając" w rękach. Układamy wszystkie w wyłożonej papierem (dno) tortownicy, jedna przy drugiej (24cm). Ponownie odkładamy do wyrośnięcia, na ok. 20 minut. Po tym czasie rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni, smarujemy bułeczki po wierzchu roztopionym masłem i pieczemy ok. 25 minut. Można w połowie pieczenia przykryć folią, by zbytnio się nie spiekły. Smacznego! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz