czwartek, 26 lutego 2015

Ciastka z czekoladą i orzechami

Moje ukochane znowu chore, więc po powrocie ze szkoły miałam zamiar upiec ciasteczka - zawsze poprawiają Mu humor :) miały być te ulubione, czekoladowe, ale będąc w polskim sklepie, wpadły mi w oko Pieguski, więc zmieniłam troszkę recepturę, dorzuciłam orzechy i wyszły takie, jak chciałam - pyszne, kruche, z czekoladą i chrupiące miejscami orzeszkami laskowymi, połączenie idealne! Ps. i zaraz jakby bardziej zdrowy! :)


Składniki:

450 g mąki pszennej
100 g cukru
1 jajko
pół łyżeczki sody oczyszczonej
łyżeczka esencji waniliowej
200 g masła
100 g orzechów laskowych, drobno posiekanych
100 g czekoladowych chipsów

Masło ucieramy z cukrem na puch za pomocą miksera, pod koniec ucierania dodając jajko. Wsypujemy mąkę, sodę i dodajemy esencję, krótko miksując do połączenia. Dorzucamy orzechy i czekoladowe drobinki. Wykładamy porcje ciasta łyżką lub tocząc małe kuleczki, spłaszczamy lekko dłonią i układamy na blaszce. Pieczemy w 180 stopniach do zezłocenia brzegów, ok. 10 minut. Ostrożnie przenosimy na kratkę i studzimy. Z przepisu wyszły mi 24 duże ciastka. Smacznego! :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz