piątek, 17 kwietnia 2015

Ciasto "Krówka"

Witajcie Kochani! Jestem już u siebie, a krówka to pierwsze ciasto, które poczyniłam po powrocie :) jednak nie ma to jak w domu, wypoczęłam na maksa i już wyszukuję kolejnych biletów! Przede mną teraz mnóstwo egzaminów na koniec semstru, ale wierzyć się nie chce, że pierwszy rok mam już za sobą! Mały kroczek, by zostać kolejną Nigellą czy Marthą wykonany! I moje pratyki zbliżają się wielkimi krokami... Będę pisać Wam już niedługo przepisy na pyszności prosto z Francji! A co do krówki, prościej się nie da: kruche ciasto, bita śmietana, karmel i podprażone płatki migdałowe... Prosto, a tak pysznie! Szkoda tylko, że jest tak mało fotogeniczna ;)



Składniki:

450 g mąki pszennej
200 g masła lub margaryny
5 łyżek cukru pudru
łyżeczka proszku do pieczenia
5 żółtek

Masło siekamy na małe kawałki, dodajemy mąkę i resztę składników. Zagniatamy jednolite ciasto i schładzamy przez 30 minut w lodówce. Ścieramy połowę na wyłożoną folią blaszkę (24x36cm), dociskamy dokładnie i pieczemy na złoto w 180 stopniach ok. 25 minut. Studzimy. Tak samo postepujemy z drugą połową ciasta.

Ponadto:

500 ml śmietany kremówki
3 łyżki cukru pudru
puszka kajmaku (ok.400g)
100 g płatków migdałowych

Śmietanę ubijamy na sztywno. Kajmak lekko podgrzewamy, można go zmiksować, by łatwiej było rozsmarować na jednym z blatów. Na jeden z blatów wykładamy śmietanę, przykrywamy go drugim blatem i polewamy kajmakiem. Płatki migdałowe podprażamy na suchej patelni i posypujemy ciasto. Smacznego! :)


Inspiracja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz