sobota, 5 kwietnia 2014

Drożdżówki z jagodami i twarożkiem




Z robionego ostatnio sernika zostało mi trochę twarogu, a że nic nie powinno się marnować szukałam myślałam i tak o to upiekłam pyyszne, drożdżowe jagodzianki :) miękkie, puszyste, z ciastem aż miło się pracowało i to, że jagody niestety miałam tylko mrożone nie zrobiło żadnej różnicy :) bardzo Wam polecam!


Składniki na 12 bułeczek:

80 g drobnego cukru
1 łyżeczka soli
70 g miękkiego masła
1 jajko
450 g mąki (może być chlebowa)
7 g suchych drożdży lub 16 świeżych
280 ml mleka lub maślanki

Składniki na nadzienie

150 g twarożku jak na serniki
200 g jagód
2 łyżki miodu
1 cukier waniliowy (16g)

Miód, cukier i serek miksujemy krótko i odstawiamy.

Mąkę łączymy z drożdżami, dodajemy resztę składników i zagniatamy miękkie, elastyczne ciasto. Wyrobione odkładamy do wysypanej mąką miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 1,5 h do podwojenia objętości. Po tym czasie rozwałkowujemy na prostokąt 30x35, lekko podsypując mąką, smarujemy serkiem, wysypujemy jagodami i zwijamy wzdłuż krótszego boku. Tak powstałą roladę kroimy na "ślimaczki". Układamy je z 1cm odstępem na blaszce i odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę.

Nagrzewamy piekarnik do 190 stopni i wkładamy bułeczki. Pieczemy około pół godziny do zrumienienia. Jeszcze ciepłe można polukrować. Smacznego! :)







Inspiracja.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz