wtorek, 24 czerwca 2014

Brownies z truskawkami

Wypiek z truskawkami cz. następna :) pierwsze chciałam Wam pokazać Victoria Sponge Cake, które jest jednym z ulubionych letnich ciast mojego chłopaka, lecz po raz pierwszy w życiu mi nie wyszło...przyrzekam, klapa od a do z.. Może to wina sody, którą często zastępuję proszek, gdy zapomnę go kupić.. Dalej się nie zastanawiam, bo "złej baletnicy.. ;)" z nowości to już wiem, że nie mogę wchodzić do TK Maxxa, gdy jestem tuż przed wypłatą, gdyż wyszłam ze sklepu ze złamanym sercem i bez foremek do malutkich tartaletek, formy z kominem i tortownicy w kształcie serca :) ostatnio robiąc porządki stwierdziłąm, że mam mnóstwo swoich "przydasi" do pieczenia, ale jednak zawsze znajdzie się coś, czego brakuje. Myślę, że powoli, powoli zaczyna się u nas lato, ale mówię to szeptem, żeby nie zapeszyć. Odliczam już do swoich wakacji! :)


...


Brownies zrobiłam sobie na pocieszenie po tej wielkiej klapie :) ojej, wiecie jak pachniało w całym domu?! To chyba najlepszy do tej pory wypróbowany przeze mnie przepis na brownies :) idealna konsystencja, a truskawki świetnie przełamują czekoladę, tak wyczuwalną w każdym kęsie.. Kawałek zjadł szef kuchni w jednej z najlepszych restauracji u mnie (zaniósł je do pracy mój K.) i chciał przepis! Spuchłam z dumy :)) także czym prędzej przedstawiam Wam przepis!



Składniki:

200 g gorzkiej czekolady
50 g nutelli
170 g masła
3 jajka
2 żółtka
80 g cukru
szczypta soli
1 kopiata łyżka mąki pszennej
1 kopiata łyżka kakao
300 g truskawek

Masło, czekoladę i nutellę rozpuścić w mikrofali lub kąpieli wodnej. Lekko przestudzić. Jajka, żółtka i cukier ubijamy na puszystą masę ok. 5 min. Cały czas miksując, dodajemy mąkę, sól i kakao, a następnie wlewamy czekoladę. Truskawki myjemy, odkrajamy szypułki i kroimy na pół. Masę przelewamy do wyłożonej folią foremki (niewielkiej, u mnie 20x30cm), wtykamy połówki truskawek i pieczemy ok. 30 minut w 175 stopniach. Wyciągamy ciasto, nawet gdy wydaje się niegotowe, dojdzie w czasie studzenia. Smacznego! :)











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz