wtorek, 10 czerwca 2014

Kokosowa rolada



Miałam ochotę na coś w stylu Rafaello, ale ani nie chciało mi się piec tortu, ani lepić pralinek... Kiedy zobaczyłam przepis na roladę, wiedziałam, że to będzie to! Błyskawiczna i bezproblemowa w przygotowaniu :) a jaka pyszna...


Składniki na 2 rolady:

6 dużych jajek
100 g drobnego cukru
80 g mąki pszennej
80 g mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli

Składniki dzielimy na pół. Trzy białka ubijamy na sztywno z solą, dodajemy partiami cukier, a potem kolejno żółtka, wciąż delikatnie miksując. Przesiewamy mąki z proszkiem i delikatnie dodajemy do masy jajecznej, mieszamy. Wylewamy na wyścieloną folią aluminiową foremkę o niewysokich brzegach (28x40). Wyrównujemy. Pieczemy ok. 12 minut w nagrzanym do 170 stopni piekarniku. Upieczony biszkopt wyjmujemy i zwijamy wraz z folią wzdłuż dłuższego boku. Odstawiamy do wystudzenia. W ten sam sposób przygotowujemy drugą roladę.

Składniki na krem:

500 g serka mascarpone
250 g śmietanki kokosowej
200 g wiórków kokosowych
2 łyżki wódki lub Malibu (nie dodawałam)
3 łyżki cukru pudru

Składniki na krem, oprócz wiórek,miksujemy krótko, do połączenia. Wsypujemy wiórki i mieszamy. Jedną roladę rozwijamy, smarujemy połową kremu i zwijamy tak samo. Z drugą robimy to samo. Posypujemy cukrem pudrem i wiórkami kokosowymi. Przechowujemy w lodówce. Smacznego! :)





Inspiracja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz