niedziela, 15 czerwca 2014

Pleśniak





Jedno z bardziej znanych i lubianych ciast :) już kiedyś Wam pokazywałam, tym razem powraca w wersji z wiśniami. Kruche ciasto, warstwa kwaskowatego dżemu, czekoladowa warstwa, beza i kruszonka - czego tu nie lubić? Ja uwielbiam wersję z czarną porzeczką, do której niestety mój ukochany podchodzi jak pies do jeża :) wypróbujcie obie! Ps. bezy chyba nigdy nie oswoję ;)


Składniki:

200 g masła
4 nieduże jajka
600 g mąki
250 + 2 łyżki cukru
szczypta soli
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki kakao
ok. 500 g dżemu (najlepszy z wiśni lub czarnej porzeczki)

Masło siekamy z mąką, proszkiem, 2 łyżkami cukru i dodajemy 4 żółtka. Szybko wyrabiamy kruche ciasto. Można schłodzić w lodówce. Moje było tak kruche, że zostawiłam je w formie kruszonki, ważne, by było dobrze wymieszane. Dzielimy na 3 części i do jednej dodajemy kakao. Formę 24x36cm wykładamy folią, wysypujemy jedną częścią jasnego ciasta, wciskamy lekko w formę, wykładamy równomiernie dżem, wysypujemy część z kakao. Białka ubijamy z pozostałym cukrem i solą na sztywną bianę. Wykładamy na ciasto i posypujemy pozostałym ciastem. Pieczemy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez ok. 40 minut. Studzimy. Smacznego! :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz