sobota, 27 września 2014

Pizza quattro fromaggio

Kiedy zobaczyłam ten przepis na jednym z moich ulubionych blogów od razu powróciły wspomnienia z Teneryfy, kiedy niemal co wieczór chodziliśmy do jednej ulubionej włoskiej restauracji, gdzie jedliśmy pizzę lub makaron 4 sery... Ochh, ale to było pyszne.. Zrobiłam dwie wielkie pizze, no, ale co to za problem dla dwóch łakomczuchów? I pisząc post zgłodniałam, więc chyba zrobię powtórkę!



Składniki:

500 g mąki chlebowej typu 650 (choć ciasto wyszło mi też z mąki luksusowej 550)
2 łyżki semoliny
7 g suszonych drożdży
2/3 łyżeczki soli
1 łyżka cukru
320 ml ciepłej wody
2 łyżki oliwy z oliwek

Wszystkie składniki wyrabiamy na gładkie ciasto. Odstawiamy do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość.

Składniki na sos:

500 g przecieru pomidorowego
2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka miodu
1 łyżeczka oregano
1/2 łyżeczki soli


Wszystkie składniki wkładamy do niewielkiego rondla i podgrzewamy do połączenia i zgęstnienia sosu.

Ponadto:

200 g sera startego żółtego sera (u mnie cheddar)
150 g sera mozzarella
100 g sera z błękitną pleśnią
200 g sera cammembert

Gotowe ciasto dzielimy na dwie części. Rozwałkowujemy na kształt dużej blaszki (może być ta z wyposażenia piekarnika). Wykładamy blaszkę papierem, układamy ciasto, brzegi ciasta podwijamy. Smarujemy sosem i posypujemy serem. To samo robimy z drugą częścią ciasta. Pieczemy ok. 15 minut w 230 stopniach. Smacznego! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz