wtorek, 30 września 2014

Sernik chałwowy

Oto, co zrobiłam z resztą twarogu pozostałą po poprzednim serniku :) ochh, mój ukochany był wniebowzięty, chałwa to zdecydowanie jeden z jego ulubionych smaków... Mnie, jako anty-miłośniczce chałwy też o dziwo posmakował :) cóż, zniknął błyskawicznie...

*robiłam ze składników przeliczonych na małą tortownicę, Wam podaję oryginał


Składniki:

100 g ciastek typu digestive
40 g masła

800 twarogu do serników
180 g drobnego cukru
4 jajka
125 ml śmietany kremówki
2 łyżki mąki ziemniaczanej
300 g chałwy waniliowej
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

+150 g chałwy
125 ml śmietany kremówki

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Ser ucieramy z cukrem, dodajemy po jednym jajku oraz resztę składników oprócz chałwy, miksując tylko do połączenia składników.Wsypujemy chałwę i mieszamy.  Ciastka wymieszać z masłem i wcisnąć w tortownicę (24cm). Wylać na ciasteczkowy spód masę serową. Na najniższej półce w piekarniku ustawiamy naczynie z wodą. Pieczemy ok. godzinę w 170 stopniach. Gotowy sernik schładzamy. Przygotowujemy polewę: chałwę roztapiamy wraz z kremówką na niewielkim ogniu. Odstawiamy do lekkiego przestygnięcia, w tym czasie polewa zgęstnieje. Polewamy schłodzony sernik. 
Smacznego! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz