niedziela, 14 września 2014

Tarta truskawkowo - migdałowa

Kochani, wybaczcie mi tą niespodziewaną nawet przeze mnie przerwę, ale miałam teraz tyle na głowie. .Najważniejsze: dostałam się do szkoły, więc niedługo mam nadzieję zacząć pokazywać Wam naprawdę profesjonalne wypieki i desery :)! póki co, tarta.. Chodziło za mną coś klasycznego: truskawki z bitą śmietaną.. Żeby jednak nie było tak prosto, chciałam znaleźć coś do nich pasującego, ale tak, by nie przyćmiewało ich smaku.. Ta tarta a w sobie dokładnie to wszystko :) kruchy, migdałowy spód, bita śmietana, truskawki i karmelowy sos.. Połączenie idealne!



Składniki:

140 g mąki pszennej
100 g zimnego masła
50 g mielonych migdałów
50 g cukru pudru
1 żołtko

Składniki włożyć do miski i zagnieść jednolite ciasto. Schłodzić przez pół godziny w lodówce.

Ponadto:

400 ml śmietany kremówki (możecie dodać jeden śmietan-fix, by była sztywna,
ja nie użyłam, bo irlandzkie kremówki są naprawdę tłuste)
2 łyżki cukru pudru
100 g masy krówkowej
6 łyżek mleka
85 g płatków migdałowych
400 g truskawek

Schłodzone ciasto wyjąć, rozwałkować i przenieść na wałku na formę do tarty (24cm). Wylepić ją dokładnie ciastem, obciążyć folią i wyłożoną na folią fasolą, ryżem lub kulkami ceramicznymi. Piec w 200 stopniach przez około 10 minut, zdjąć obciążenie i piec dalej, do zrumienienia. Wyjąć i przestudzić. Śmietanę ubić na sztywno z cukrem, wyłożyć na wystudzoną tartę. Truskawki myjemy, odkrajamy szypułki, kroimy w połówki i układamy na śmietanie. Płatki podprażyć do zrumienienia na suchej patelni. Masę krówkową podgrzewamy wraz z mlekiem do uzyskania jednolitego sosu. Sos lekko studzimy i polewamy tartę. Posypujemy płatkami, Tartę zrobić najlepiej tuż przed planowanym podaniem, by spód nie zrobił się miękki od śmietany i truskawek. Smacznego! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz