poniedziałek, 24 listopada 2014

Kruche ciasteczka z marmoladą

Dzisiaj na szybciutko, bo przyjechał mój kolega z Arabii, także znikam na 3 dni :) przywiózł mi piękne foremki do mamoul, pokażę Wam je jutro czy pojutrze... Upiekę cudowne ciasteczka na Ramadan! No, ale dziś o polskich ciasteczkach, tych zaraz po baletkach brakuje mi tu najbardziej, ale jak widzicie, te także można upiec samemu :) użyłam tu maszynki do ciastek, o której Wam wspomniałam na facebooku, zakupionej w Lidlu i nadała się świetnie! Pyszne, kruche, z kleksem konfitury różanej... Wypróbujcie jak najszybciej!



Składniki:

220 g masła
100 g cukru pudru
3 żółtka
300 g mąki pszennej
50 g mąki ziemniaczanej
szczypta soli
kilka łyżek gęstej marmolady

Miksujemy masło na puszystą masę, dodajemy cukier oraz resztę składników. Powinno powstać jasne, dość lepiące ciasto. Schładzamy przez pół godziny w lodówce, po tym czasie używając maszynki (lub szprycy, lecz będzie ciężej) wyciskamy ciasteczka. Ozdabiamy kleksem marmolady, pieczemy w 170 stopniach przez około 7 minut, do lekkiego zezłocenia. Smacznego! :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz