wtorek, 23 grudnia 2014

Owsiane ciasteczka z żurawiną i czekoladą

Nie opowiadałam Wam jeszcze, że niedawno otworzyli u mnie w mieście kolejny sklep typu "2 euro", że wiele produktów można znaleźć po niewielkiej cenie, takie przydasie :) ale ten... przypomina wielką hurtownię i można znaleźć w nim dosłownie wszystko! Piszę Wam o nim, bo jak tam wpadłam i zobaczyłam dział z rzeczami do pieczenia, to myślałam, że nie wyjdę, totalny amok i z bólem serca szybko przeanalizowałam, co NAPRAWDĘ mi się przyda :) także wpadły mi w ręce foremki do wykrawania herbatników, kuleczki do obciążania wszelkich tart i tartaletek, papierowe malusie foremki na pralinki no i kratka do studzenia wypieków, którą pierwszy raz wypróbowałam do tych ciasteczek! :) są przepyszne, lekko "żujące" w smaku przez płatki owsiane, a żurawina wspaniale przełamuje ich słodkość! Piekłam je już dwa razy,a wiecie, że rzadko piekę dwa razy coś pod rząd ;) tymi ciasteczkami chciałam też życzyć Wam Wesołych i rodzinnych Świąt kochani!




Składniki:

250 g mąki pszennej
pół łyżeczki cynamonu
pół łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli
145 g masła
160 g brązowego cukru
2 niewielkie jajka
250 g płatków owsianych
180 g mlecznych drobinek czekoladowych (lub posiekanej czekolady)
125 g świeżej żurawiny, drobno pokrojonej


Mąkę mieszkamy z cynamonem, sodą i solą, Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę, dodajemy jajka i wymieszane suche składniki oraz płatki owsiane. Krótko zmiksować. Wsypujemy czekoladę i żurawinę, mieszamy. Wybieramy łyżką lub ręką niewielkie porcje ciasta, lekko spłaszczamy i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach przez ok. 15 minut do zarumienienia brzegów. Ostrożnie przenosimy na kratkę, pozostawiamy do wystygnięcia. Można udekorować roztopioną czekoladą. Smacznego! :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz