niedziela, 21 grudnia 2014

Styropian - śmietanowiec z wiśniami

Lubicie tą przedświąteczną gonitwę? :) Ja osobiście uwielbiam to łażenie po sklepach i szukanie prezentów dla najbliższych, układanie świątecznego menu i tak dalej, i tak dalej... Choć wiem, że niektórych do szewskiej pasji doprowadzają dzikie tłumy szalejące we wszelkich galeriach i Mikołaje wystawione w sklepach dwa miesiące przed Świętami :) nie wiem jak to się stało, ale ja z prezentami w tym roku opamiętałam się praktycznie na ostatnią chwilę i drżeniem serca wyczekiwałam kuriera :) na szczęście wszystko przyszło na czas, większość rzeczy już kupiłam, więc czeka mnie tylko przemiły czas przygotowań w kuchni! Jeśli jeszcze się zastanawiacie, jakie ciasto upiec na Święta czy okres poświąteczny szczerze mogę polecić Wam ten pyszny śmietanowiec! Tuż po upieczeniu smakuje jak niebiańska pianka, a dnia następnego jak delikatny sernik... Wiśni możecie użyć mrożonych lub z puszki, lub stworzyć wariację z ulubionymi drobnymi owocami :) U mnie będzie jak co roku staropolski piernik, a także sernik michałkowy, który pokażę Wam już niedługo!




Składniki:

600 g mąki pszennej
5 żółtek
120 g cukru pudru
250 g masła
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia


Wszystkie składniki wsadzamy do jednej miski i zagniatamy jednolite ciasto. Schładzamy w zamrażarce przez ok. 2 h.

Składniki na piankę:

5 białek
szczypta soli
300 g cukru
1000 g kwaśnej śmietany (18%)
2 opakowania budyniu śmietankowego (40g jedno)
400 g wydrylowanych wiśni

cukier puder do oprószenia

Białka ubijamy z solą na sztywną masę. Stopniowo dodajemy cukier, cały czas ubijając, dopóki nie powstanie sztywna i gęsta masa. Dodajemy budynie i śmietanę, delikatnie mieszamy. Blaszkę (24x36cm) wykładamy papierem do pieczenia, ścieramy połowę ciasta, wykładamy masę, a na jej wierzch wiśnie. Na górę ścieramy resztę ciasta. Pieczemy ok. godzinę w 180 stopniach. Lekko studzimy. Oprószamy cukrem pudrem. Smacznego! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz