niedziela, 7 grudnia 2014

Sernik Jaffa

Wybaczcie mi kochani chwilową nieobecność, miałam przedświąteczny natłok testów i sprawdzianów przed końcem semestru... Wierzyć mi się nie chce, że pojutrze napiszę ostatni egzamin i do szkoły wrócę dopiero w połowie stycznia! A dopiero co trzęsącymi się z wrażenia rękoma zakładałam na siebie pierwszy raz kuchenny uniform :) przestawiam już myślenie z egzaminowego na świąteczne i szykuję dla Was parę propozycji z tejże okazji :) dziś na co możecie wykorzystać pozostały orange curd z poprzedniego wpisu. Jaffa to brytyjski odpowiednik naszych delicji :) jeśli Wam też smakuje połączenie pomarańczy z czekoladą, sernik powinien Wam posmakować!



Składniki:

150 g czekoladowych ciastek z czekoladowym nadzieniem (np.Oreo)
30 g masła

Ciastka pokruszyć na pył blenderem lub wałkiem. Masło roztopić, wymieszać z ciastkami i wylepić masą dno tortownicy (20cm). Schłodzić w lodówce.

500 g twarogu (ja użyłam wiaderkowego)
3 jajka
125 g drobnego cukru
125 g serka mascarpone
skórka otarta z 1 pomarańczy
1 łyżka mąki pszennej

Jajka zmiksować na jednolitą masę, dodać resztę składników i krótko zmiksować. Wylać na schłodzony ciasteczkowy spód, wyrównać. Piec w 160 stopniach przez 45 minut. Sernik jest gotowy, jeśli powierzchnia jest lekko ścięta i sprężysta. Schłodzić.

orange curd
posypka czekoladowa

Orange curd nakładamy na wierzch sernika, ozdabiamy czekoladą. Smacznego! :)





Inspiracja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz