niedziela, 22 marca 2015

Cytrynowy sernik z lemon curd

Kochani wierzyć się nie chce, jaka piękna u nas pogoda!! Całkowicie odeszła mi ochota na jakieś ciężkie, mega słodkie ciasta, więc kiedy tylko znalazłam przepis na ten sernik, od razu wzięłam się do roboty. Miłośniczką cytryn  jakoś specjalnie nie jestem, zwłaszcza, jeśli jest ona głównym smakiem w cieście, ale ten sernik przeszedł moje najśmielsze oczekiwania, jest po prostu boski! Wspaniale kremowy, orzeźwiający i cytryna pasuje tu idealnie! Bardzo, bardzo Wam je polecam! :)



Składniki na lemon curd:

2 żółtka
3 małe jajka
160 g cukru
skórka otarta z 2 cytryn
sok wyciśnięty z 2 cytryn
80 g masła

Żółtka rozbełtać z jajkami i cukrem i wylać do niewielkiego rondelka. Dodać sok i skórkę z cytryny, wymieszać i podgrzewać na małym ogniu. Dodać masło i mieszać dopóki, nie zrobi się dość gęsty "budyń". Przetrzeć przez sitko i odłożyć do schłodzenia.

Składniki na spód:

250 g ciasteczek typu digestive
50 g masła

Ciasteczka pokruszyć na pył - świetnie nadaje się do tego wałek, którym po prostu wałkujemy ciasteczka :) dodać masło i podgrzać chwilę w mikrofali do rozpuszczenia masła. Dokładnie wymieszać i wylepić spód tortownicy (24cm), który wcześniej wykładamy folią lub papierem. Schłodzić przez ok. pół godziny w lodówce.

Składniki na masę serową:

700 g sera na serniki (ja wyjątkowo użyłam 450 quarka i 250 mascarpone)
3 niewielkie jajka
1 budyń śmietankowy
2-3 krople aromatu cytrynowego (niekoniecznie)
110 g wcześniej przygotowanego lemon curdu
sok z 1 cytryny
50 g śmietany kremówki
75 cukru pudru

Składniki miksujemy krótko na jednolitą masę. Wylewamy na schłodzony spód i piecemy przez 15 minut w 175 stopniach, po tym czasie przykręcamy do 160 i pieczemy kolejne 45 minut. Po upieczeniu studzimy.

Ponadto:

kilka plasterków cytryny
ok. 12 sztuk małych bezików

Wierzch sernika smarujemy resztą lemon curdu, ozdabiamy bezikami i plasterkami cytryny. Smacznego! :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz