piątek, 8 maja 2015

Najprostsze owsiane ciasteczka

Miały być z czekoladowymi groszkami, no bo kto by pogardził owsianym ciasteczkiem z czekoladą? Ale pędząc na autobus prosto z egzaminów, zapomniałam, że groszki nie wszędzie dostanę, lecz wrodzony optymizm podpowiedział, że kto by przejmował się ich brakiem, jeśli można zrobić groszki samemu? Kupiłam zwykłą czekoladę i chciałam ją wycisnąć po roztopieniu, lecz niestety, groszki nie chciały mi za nic zastygnąć, co być może miało przyczynę w zbyt dużej ilości dolanej kremówki.. Ale miały być ciasteczka, więc ciasteczka zrobiłam :) Ten przepis jest doskonały do wszelkich modyfikacji, także dorzucajcie co tylko lubicie: żurawinę, orzechy, czekoladę... Pysznie chrupały i zniknęły szybciutko, więc niestety (?) nie powiem Wam jak długo pozostaną chrupiące ;)



Składniki:

200 g masła
200 g cukru (następnym razem dam jednak mniej, polecam Wam ok. 150 g)
50 g brązowego cukru
2 małe jajka
200 g mąki pszennej
3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszonej
szczypta soli
450 g płatków owsianych

Masło ucieramy na puch mikserem, dodajemy cukry, cały czas ucierając, a następnie jajka. Mąkę mieszamy z sodą i proszkiem, dodajemy do utartej masy i miksujemy. Dosypujemy płatki i jeszcze raz krótko miksujemy. Z ciasta lepimy niewielkie kuleczki (ja swoje ważyłam, by były podobnej wielkości, 20g), spłaszczamy dłonią lub łyżką i układamy na wyłożonej folią aluminiową lub papierem blaszce. Pieczemy w 180 stopniach ok. 15 minut, do zarumienienia brzegów. Ostrożnie przenosimy na kratkę, ciasteczka zrobią się twardsze, gdy wystygną. Smacznego! :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz